App Inventor plus AI/ML – projekt Pac-Man

Zpět na kurzy

Všechny ONLINE kurzy

od 1 299,00 KČ

Všechny online kurzy od 1 299 KČ

Více info

Course duration 1h 33m 45s
Course chapters 8 kapitol
Course difficulty Začátečník

Popis online kurzu

Vytvoř si vlastní apku pro Android, která napodobuje starou známou hru Pac-Man a zkus ji propojit s umělou inteligencí v cloudu, která bude ovládat pohyb hlavní postavy. Programovat budeš ve vývojovém prostředí MIT App Inventor, které obsahuje grafický programovací jazyk pro mobilní telefony podobný Scratchi. Používá se při výuce programování, ale lze v něm vyvíjet i plnohodnotné aplikace, které je možné zveřejnit na Google Play. Umělou inteligenci připojíš přes portál Machine learning for kids. Zatím je plně podporován pouze operační systém Android. (Pokud máš zařízení s operačním systémem iOS, můžeš vyvíjet a testovat aplikaci na mobilním telefonu propojeném s počítačem, ale v současné době ještě není možné zkompilovat samostatnou aplikaci).

Prostředí App Invetoru je zdarma, programování probíhá v internetovém prohlížeči a zdrojový kód se ukládá v cloudu nebo na tvém počítači. Vývojové prostředí má dvě základní obrazovky:

  • Designer - návrh designu aplikace
  • Blocks - algoritmová část aplikace, vkládání bloků zdrojového kódu

Prostředí machinelearningforkids.co.uk umožňuje zdarma vytvořit, naplnit daty a “natrénovat” až dva modely strojového učení. Model propojíme s App Inventorem a ukládáme do něj data o pohybu postavy a umožníme tak umělé inteligenci naučit se hru podle toho, jak hru hraje člověk. Následně už umělá intelligence ovládá postavu sama.

Součástí kurzu dodáváme i hotové řešení jako soubor .aia, který je možné naimportovat do App Inventoru použít pro kontrolu vlastního vyvinutého kódu.

Co budeš potřebovat

Co se naučíš

  • Vyvinout vlastní samostatnou hru jako aplikaci na mobilním telefonu
  • Ovládat postavu hry nejprve pomocí pohybového senzoru mobilního telefonu
  • Pochopit, co je model umělé intelligence a princip strojového učení
  • Vytvořit strukturu modelu pro strojové učení
  • Propojit vytvářenou aplikaci s modelem strojového učení a pořizovat do modelu data
  • Umožnit umělé inteligenci ovládat pohyb postavy a dále odladit model pro co nejlepší výkon

Seznam kapitol online kurzu

  • Představení projektu Pac-Man, ukázka neuronové sítě a úvod ke kurzu  
  • Příprava základních komponent aplikace a přidání obrázků postav  
  • Programování postav – rozvržení jejich pozic na obrazovce  
  • Naprogramování náhodného pohybu postav po obrazovce  
  • Ovládání pohybu Pac-Mana pomocí senzoru orientace - naklánění mobilního telefonu  
  • Vytvoření modelu umělé inteligence a sběr dat o pohybu Pac-Mana  
  • Rozlišení režimů STANDBY/TRAINING/TESTING 
  • Ovládání pohybu modelem umělé inteligence a testování
Online kurz App Inventor plus AI/ML – projekt Pac-Man je možné vyzkoušet i zdarma!

Instruktor

Petr Hájek

Petr Hájek